Wagi samochodowe WL -60 są modularnymi wagami pomostowymi z platformą betonową produkowaną seryjnie w całości z betonu sprężonego w warunkach przemysłowych.
Zastosowanie technologii „betonu sprężonego” pozwoliło na wykonanie wagi bardzo niskiej (28 cm) i lekkiej, a jednocześnie bardzo wytrzymałej na przeciążenia.
Do wykonania pomostu wagi zastosowano beton klasy C50/60 na kruszywie bazaltowym i cemencie CEM I 52,5N (mostowy), zgodnie z normą PN-88-B-06250, PN-EN 206+A1 2016-12, który posiada szczelność W8 i mrozoodporność F 150.
Zastosowanie betonu sprężonego do budowy pomostu wagi pozwoliło na wyeliminowanie ujemnego wpływu ugięcia pomostu (nie występuje) na wynik ważenia. Potwierdzone to zostało badaniami w Instytucie Materiałów i Konstrukcji Budowlanych Politechniki Krakowskiej. I tak przy obciążeniu nominalnym 150 kN (około 15 000 kg) płyta przetrwała 1 000 000 cykli obciążeń nie zwiększając znacząco wartości świadczących o pogorszeniu warunków użytkowalności czy trwałości (pęknięcia, ugięcie, itd.). Biorąc pod uwagę dopuszczalne przepisami naciski kół ważonych samochodów na pomost (płytę) około 6 000 kg i przy prawidłowej opiece płyty wagowe mogą być użytkowane przez wiele lat.
Waga składa się z kilku modułów jezdnych, w zależności od rozmiaru wagi, o długości 6m, szerokości 1 m i grubości 0,28m Przestrzeń pomiędzy modułami jezdnymi można wypełnić dowolnym materiałem takim jak: blacha stalowa, krata wema, płyty betonowe itp.
Bezawaryjność pracy osiągnięto minimalizując liczbę ruchomych elementów, używając systemu montowania czujników z samostabilnym gniazdem wychylnym, zawierającym wysoce precyzyjne, nierdzewne czujniki analogowe lub cyfrowe, o stopniu ochrony IP68.
Elementy metalowe pomostu / jest ich bardzo mało / są ocynkowane ogniowo co gwarantuje długotrwałą pracę wagi bez dodatkowych kosztów eksploatacyjnych.
Wagi można ustawić na dowolnym odpowiednio utwardzonym terenie: kostka, beton, lub fundamencie. Konstrukcja wagi pozwala utrzymać wagę w czystości i sprawności technicznej małym nakładem pracy, jednocześnie dzięki modularnej konstrukcji możemy wagę wielokrotnie przenosić w dowolne miejsce.